معرفی انواع سیستم تعلیق خودرو
سیستم تعلیق در خودروها از دیدگاه عمومی و به صورت کلی، یک مجموعه فنی به منظور دفع ضربات حاصل از عبور از ناهمواریهای سطح مسیر است و دیگر هیچ. بله، یکی از مهمترین ویژگیهای سیستم تعلیق همانطور که از نام و نوع عملکردش پیدا است، میرا کردن ناهمواریها و جذب ضربات حاصل از آنها است تا سرنشینان خودرو سواری راحتتر و لذت بخشتری را درون خودرو تجربه کنند. اما داستان تعلیق همین جا تمام نمیشود. این سیستم مهندسی بسیار پیچیده که در زیر خودرو و دور از نگاه سرنشینان خودرو قرار دارد، وظایف بسیار مهم و حساتی دیگری را بر دوش میکشد که تصور آنها برای افراد معمولی خارج از تصور است. در ادامه این مقاله به بررسی مهمترین و رایجترین انواع سیستم تعلیق میپردازیم. از این رو سیستمهای تعلیق خاص و نادر نظیر تعلیق شاه شاسی (شرکت تاترا)، تعلیق الکترو مگنتیک شرکت بوز (Bose)، سیستم تعلیق بازو کشنده متضاد سیتروئن 2CV (ژیان) یا تعلیق پوشراد (Push Rod) خودروهای مسابقهای را بررسی نخواهیم کرد.